Rahsia Resume Kerja


Rahsia Resume Kerja
Daripada : Tim Infokerjaya
"Rujukan Kerjaya Online No. 1 Malaysia"
Per : Persiapan Lengkap Resume Kerja




Salam sejahtera sahabat,

Buat masa sekarang, masalah pekerjaan antara masalah yang semakin meruncing di kalangan anak-anak muda di Malaysia. Sekarang, bukan senang nak dapat pekerjaan walaupun anda memiliki segulung ijazah daripada Universiti dari luar negara sekalipun!




Rahsia Resume Kerja



Dapatkan Ebook PERCUMA
'7 Kesilapan
Kritikal Resume Dilongkangkan'
. Sila tinggalkan
nama dan emel anda di ruangan bawah ini untuk
kami emelkan ebook percuma hari ini.
Cepat, ia terhad!








Ya, benar! Saingan untuk mendapat kerja semakin sengit! Tak seperti dahulu. Dahulu, masuk universiti sahaja dah pasti akan memperolehi kerja sebaik saja menamatkan pengajian. Malah belum tamat di tahun akhir sudah ada tawaran pekerjaan yang datang.. Itu dulu....

Sekarang sudah jauh berbeza! Masuk universiti belum tentu menjamin pekerjaan buat anda. Setiap tahun, berapa ramai yang menamatkan pengajian dari universiti?

Sudah tentu ramai bukan?

Ya, berpuluh ribu, malah ratusan ribu yang menamatkan pengajian pada setiap tahun dan mereka juga turut mencari kerja bersama-sama anda. Semua orang mencari kerja selepas tamat pengajian mereka. Sudah tentu mereka mahukan kerja yang setaraf dengan kelayakan mereka....

Sudah tentu anda bermimpi ngeri membayangkan persaingan yang bakal anda hadapi. Bukan seorang yang anda hadapi, tapi ribuan orang. Semuanya mahukan kerja yang anda inginkan. 1000 orang berebut-rebut 1 kekosongan jawatan sahaja! Susah benar nak dapat kerja...

Rahsia Resume Kerja
Rahsia Resume Kerja
Rahsia Resume Kerja
Rahsia Resume Kerja
Rahsia Resume Kerja


Rahsia Resume Kerja

Ya, susah sangat! Penat sahaja belajar tinggi-tinggi jika kerja yang diidamkan tidak berjaya diperolehi. Semua orang ada kerjaya idaman mereka. Jika tidak, tiada sebab mereka menyambung pelajaran mereka di universiti. Sudah pasti impian mereka hanya satu - iaitu mendapat kerjaya pilihan mereka.

Kerja yang mereka minati...

Sungguh kasihan. Tiada siapa yang mampu membantu mereka. Bagaimana nak buat? Lepasan universiti semakin ramai, tapi kekosongan pekerjaan semakin berkurang. Maka tak hairanlah ramai yang menjadi "penganggur"...Siapa yang suka menjadi penganggur? Anda suka? Tahukah anda bahawa penganggur sering dikaitkan dengan...

#
Penghabis wang ringgit ibu bapa. Kesimpulannya - menyusahkan orang tua!
# Mampu terlibat dengan aktiviti-aktiviti jenayah seperti dadah, rempit, bohsia bohjan, dll.
# Menjadi manusia yang pemalas, mudah berputus asa, suka menyalahkan diri sendiri. Bahaya..!!!
# Jika tak buat jahat pun, akan dituduh oleh jiran-jiran lakukannya.
Terutamanya bila ada kes....
# Nak meminang anak orang pun tak lepas. ye la kan, siapa sanggup nak berikan anak mereka pada anda yang bergelar "PENANAM ANGGUR"...


Rahsia Resume Kerja


Adakah anda seorang yang...

Rahsia Resume Kerja
Baru sahaja habis belajar (baru grad/baru habis SPM) tapi tak tahu bagaimana nak mencari kerja? Almaklumlah, masih baru dalam 'dunia baru' yang pastinya masih tercari-cari pekerjaan untuk menyara kehidupan anda selepas alam belajar. Ibu bapa tak akan berikan anda wang saku lagi kerana sudah tiba masanya untuk anda mencari wang saku sendiri.
Rahsia Resume Kerja Sudah berpuluh-puluh kali mencari kerja tapi tak dapat-dapat? Memang kesian! Dan pelik juga. Berpuluh kali mencari kerja tapi tak dapat? Something wrong ni. Sudah pasti ilmu mencari kerja anda sangat cetek lagi...
Rahsia Resume Kerja Sedang mencari kerja baru? Kerja lama gaji kecil?  Tak suka dengan bos? Bos suka marah-marah? Kerja lewat malam gaji tak seberapa? Sudah tentu anda inginkan pekerjaan baru yang pastinya diharapkan dapat memenuhi keinginan dan keperluan anda.


Ya... kami tahu kerisauan anda. Kami tahu apa yang anda inginkan. Kami tahu anda sememangnya memerlukan bantuan kami. Sebelum kami melangkah memulakan bicara…Lihat situasi PANAS yang sedang berlaku di Malaysia. Anda perhatikan betul-betul...

1 Statistik pencari kerja di Malaysia menunjukkan daripada 200 orang yang memohon kerja hanya 45% sahaja yang berjaya dipanggil temuduga dan kurang separuh daripadanya berjaya mendapat kerja. Mana pergi yang lain? Ini sangat membimbangkan...
2
Ramai orang mintak kerja berkali-kali tapi tak pernah dapat…Di mana silapnya? Adakah pencapaian tak bagus? Yang hairannya pencapaian bagus pun tak dapat kerja juga…Zaman betul-betul sudah berubah!
3 Lepasan graduan pada alaf baru ni TERLALU ramai…yelah banyak sekarang ni orang pandai-pandai…tiap-tiap tahun, beribu-ribu lepasan graduan di IPT  dihasilkan…. tapi kerja yang ditawarkan terhad. Pasti anda kena bersaing.
4
Ramai graduan terpaksa “menanam anggur” di rumah walaupun percapaian baik…Mengapa ini berlaku???Ramai yang mendapat keputusan cemerlang dalam pengajiannya, CGPA 3.99, dapat anugerah dekan tiap-tiap semester tetapi masih gagal dapat kerja. Semuanya cemerlang, apa yang tak kena lagi ni???
5
"Eh…anak makcik Limah tu bukannya pandai ker? Dari sekolah sampai Universiti dapat keputusan cemerlang. Anugerah sana…anugerah sini dia dapat tapi bila dah habis belajar ni kenapa dia tak keje?”

Tahukah anda ramai bekas graduan yang gagal dapat kerja…termasuklah anak makcik Limah yang pandai tu. Apakah puncanya???


Anda tak hairan ke mengapa ini terjadi? Jika anda rasa ini bukanlah masalah anda, anda mempunyai pilihan untuk :-

A) Meneruskan pembacaan. Jika ini pilihan anda, anda bakal didedahkan dengan rahsia-rahsia bagaimana penulisan resume yang baik mampu membantu anda mendapatkan kerja yang diidam-idamkan. (Jika ini pilihan anda…anda telah buat satu pelaburan yang bakal membantu masa depan anda sendiri – Syabas kami ucapkan…)


Atau


B) Tamatkan pembacaan di sini  dan anda boleh teruskan kehidupan biasa anda seperti sebelum ini. Anda mungkin ada jalan anda fikir lebih mudah untuk mendapatkan pekerjaan yang anda inginkan. Semoga berjaya buat anda!


“Ok...Tim Infokerjaya, saya pilih untuk terus membaca. Saya benar-benar
berminat dan berharap dengan rahsia yang bakal Tim Infokerjaya dedahkan
nanti akan banyak membantu saya. Ok, saya TERUSKAN!”



Rahsia Resume Kerja

Sebelum kami teruskan lagi, cuba anda renung-renungkan "Hal Biasa" yang terjadi di dalam masyarakat kita sekarang, mungkin juga anda?

Rahsia Resume Kerja
Semasa anda belajar, anda banyak pakai duit mak ayah. Kasihan betul pada mak ayah. Walaupun tiada duit, sanggup berhempas pulas kirim duit pada anda. Tak pernah sedikit pun mereka mengeluh tiada duit. Jasa mereka perlu anda balas dengan dapat kerja yang baik. Anda perlu bekerja untuk bantu mak ayah anda. Kerja susah nak dapat sekarang ni…jika tak kena gaya menganggurlah anda jawapnya…Ingat susahnya ibubapa kita.
Rahsia Resume Kerja Belum habis belajar lagi anda dah berhutang RM berpuluh-puluh ribu. Tambah hutang PTPTN, hutang MARA, hutang FAMA (Father Mother)…dan hutang sana sikit, sini sikit dah berpuluh-puluh ribu jadinya...kerja tak dapat lagi tapi anda dah kena fikir hutang-piutang ni. Betul-betul merungsingkan…Belajar untuk dapat kerja, nak tambah duit...Tapi kita hutang berpuluh-puluh ribu pula!
Rahsia Resume Kerja Semasa di U, anda dah bercinta, kemudian bila habis belajar anda rancang nak kawin. Sebelum ni, anda yakin anda boleh dapat kerja untuk tampung kos kawin…tapi sekarang baru anda sedar susah benar nak dapat kerja ni…temuduga pulak susahnya ya AMAT…Sangat menakutkan. Nak kawin macam mana jika tiada kerja?
Rahsia Resume Kerja Orang lain dah pakai kereta anda masih lagi pakai motosikal…bukan tak bagus pakai motor ni …tapi keselamatan anda sentiasa berisiko TINGGI. Anda dah cuba minta kerja untuk upgrade taraf hidup anda tapi anda sentiasa gagal…Apakah puncanya??? Bila nak berubah ni?
Rahsia Resume Kerja Anda ada niat murni nak sedekah duit kepada anak-anak yatim, rumah kebajikan dan saudara-mara anda yang susah…semuanya perlukan duit..Anda perlu kerja untuk bantu mereka. Niat anda memang murni, tapi anda masih tak dapat kerja lagi walaupun dah berkali-kali mohon kerja…dekat mana silap tu??? Nak tolong orang, tapi diri sendiri tak dapat nak ditolong.

Ya, itulah yang sentiasa berlaku pada diri kita. Jika difikirkan sangat, memang lemah semangat dibuatnya..Belum lagi isu pengangguran yang hebat diperkatakan di akhbar-akhbar dan juga media massa. Hari-hari cerita pasal pengangguran.

Lihatlah isu pengangguran yang sering dibincangkan di akhbar-akhbar tempatan…


Rahsia Resume Kerja
Sumber : Akhbar Online Berita Harian


Rahsia Resume Kerja


Hingga anda 'terfikir' sebegini...

Rahsia Resume Kerja Mencari kabel (orang dalam/merasuah) untuk mendapat kerja (halal ke haram guna kabel ni? Anda ada kabel ke?) Kebanyakan yang guna kabel ni hasil kerjanya kurang memberangsangkan… Silap langkah kena buang kerja lah jawabnya.
Rahsia Resume Kerja Berniaga sendiri?…modal pun tak ada. Bisnes kecil-kecil pun perlu modal. Kalau ada modal pun pengalaman ada ker? (Silap langkah hangus modal anda)
Rahsia Resume Kerja Jadi tukang sapu? “Eh mana boleh…saya ada Ijazah”. Penat-penat belajar tinggi
Rahsia Resume Kerja Minta duit pada mak ayah…sekali dua tak mengapalah. Kalau tiap-tiap bulan minta duit pokailah mak ayah. Dari kecil sampai besar mereka besarkan anda, bila dah besar giliran anda pula bagi duit pada mereka. Takkan masih mintak duit pada mak ayah lagi…
Rahsia Resume Kerja Buat Loan Bank? Pasti tak lepas punya. Slip gaji tak ada, akaun simpanan pula zero dah pasti tak lulus. Lagipun, loan nak buat apa? Nak buat hidup makin susah?
Rahsia Resume Kerja Pinjam Along?…jangan cari penyakit. Buruk padahnya…


Ya...Kami tahu. Sebenarnya, untuk mendapat kerja, anda tak perlu lalui semua kesusahan itu! Setiap masalah yang ada di dunia ini, ada jalan penyelesaiannya. Sebenarnya ada satu rahsia sahaja yang patut anda ketahui.

Lihat! Anda tak perlu...

Rahsia Resume Kerja
Bersusah payah cari kabel
Rahsia Resume Kerja Rasuah-merasuah orang untuk dapat kerja
Rahsia Resume Kerja Merayu dekat YB mintak sokongan
Rahsia Resume Kerja Baca buku temuduga sampai berpuluh-puluh buku


Rahsia Resume Kerja



Ramai orang fikir mereka 'boleh' menyediakan resume mereka sendiri. Buat resume,
bukannya susah pun pada fikiran mereka. Memang benar buat resume tak susah, tapi
adakah resume anda itu akan membantu anda mendapatkan pekerjaan yang bakal
anda minta? Fikir - fikirkanlah.....



Ramai orang menganggap mereka TAHU untuk menulis resume, Tapi hakikatnya, lebih 90% daripada mereka tak tahu menulis resume yang baik yang juga memikat..

Masih kurang percaya???

Lihat keratan akhbar yang kerapkali menjadi perbincangan HANGAT di akhbar.


Rahsia Resume Kerja
Sumber : Akhbar Online Berita Harian


Rahsia Resume Kerja

Rahsia Resume Kerja
Mereka cari dekat internet…tapi kebanyakan berbahasa Inggeris…(sesuai ke dengan mereka ?) Lagipun semua website ni hanya ceritakan fakta umum sahaja. Bahasa Inggeris pulak tu…lama-lama pening dibuatnya. Resume di luar sana tak semestinya sesuai digunapakai di Malaysia. Mereka perlu tahu tu!
Rahsia Resume Kerja Mereka pinjam resume kawan yang dah berjaya dapat kerja (tapi adakah mereka pasti yang resume tu sesuai dengan kerja yang mereka minta? Lain orang, lain resumenya)
Rahsia Resume Kerja Mereka upah orang tolong tulis resume untuk mereka, banyak betul duit ? Kalau tak dapat kerja rugi jer…kan mahal tu.
Rahsia Resume Kerja “Saya dapat CGPA 3.99 kompomlah saya dapat kerja”- (mereka berkata sebegitu) Mereka tahu ke betapa ramai mereka yang mencapai CGPA 3.5 ke atas tapi masih gagal dapatkan kerja…Apa silap mereka ni???
Rahsia Resume Kerja Mereka mencuba lagi mendownload contoh-contoh resume yang ada di internet. Banyak betul resume yang mereka download…tapi mereka keliru resume yang mana satu yang sesuai dengan mereka…masa mereka banyak terbuang kat sini. Resume tak siap lagi…

Itulah yang sering terjadi...

Anda perlu tahu bahawa..HAKIKATNYA..


Rahsia Resume Kerja

Sumber : Akhbar Online Berita Harian



Rahsia Resume Kerja


Anda perlukan beberapa skil kemahiran lain sebelum anda mendapat kerja yang HEBAT dan gaji yang LUMAYAN. Selain ijazah sebagai tiket anda perlu mahir tentang...
  • “Teknik penulisan resume yang baik”   
  • Gaya dan penampilan diri anda yang menarik
  • Cara pemakaian semasa sesi temuduga   
  • Etika menjawab soalan temuduga   
  • Skil komunikasi anda yang meyakinkan

“YA” anda WAJIB mengetahui teknik-teknik penulisan resume yang baik dan mempunyai ciri-ciri memikat bakal majikan anda. Tanpa elemen-elemen yang kami kongsikan ini, anda mungkin akan mengalami kesukaran untuk memikat bakal majikan anda seterusnya gagal mendapat pekerjaan yang anda idam-idamkan.

Rugi rasanya jika anda mendapat CGPA 3.99 sekalipun, anugerah dekan tiap-tiap semester sekalipun tetapi tanpa pengetahuan tentang teknik penulisan resume yang baik anda boleh dikatakan GAGAL dalam proses pencarian kerja.

Apa yang anda harapkan setelah tamat pengajian adalah mendapat kerja yang HEBAT, gaji yang lumayan dan seterusnya membawa kepada kehidupan yang selesa dikemudian hari. Ok...atas sebab itu...

 

Rahsia Resume Kerja


Ya...kami dedahkan rahsia sebenarnya. Dimana teknik penulisan resume ini …
  • Dihasilkan berdasarkan kajian daripada buku-buku resume terbaik di DUNIA. Untuk menghasilkan yang terbaik, sudah pastilah dari sumber yang terbaik. Kami di Tim Infokerjaya mengkajinya untuk anda.
  • Teknik ini telah digunapakai oleh ramai calon yang mencari kerja di serata dunia dan mereka telah berjaya! Cara untuk berjaya dengan cepat adalah meniru orang yang dah berjaya.
  • Terbukti berkesan dan dapat membantu ramai orang dalam mencari pekerjaan termasuklah anda (jika anda membacanya nanti).
  • Dibongkarkan dengan bahasa paling mudah untuk membantu anda menghasilkan resume yang terbaik. Ditulis dalam Bahasa Melayu dan dengan gaya santai…mudah untuk anda fahami.

Pasti anda mesti tertanya-tanya, siapakah Tim Infokerjaya?


Rahsia Resume Kerja




  • Kami berkongsi tips, maklumat kerjaya di halaman sosial facebook Tim Infokerjaya, Instagram Tim Infokerjaya
  • Kami pemilik forum SembangKerjaya, satu gerbang bagi pencari kerja bertukar pendapat dan informasi tentang pekerjaan.
  • Kami berkongsi artikel terkini setiap minggu di ruangan blog RujukanKerjaya.
  • Kami telah membantu lebih 68,000 orang graduan dalam kerjaya mereka sejak tahun 2009 hingga Januari 2015. Komitmen ini kami bawa dengan senyuman kerana ramai graduan telah berjaya mencapai cita-cita mereka!


Sebab itulah kami kongsikan rahsia penulisan resume ini.

Haaa…Inilah yang anda cari-cari selama ini. Panduan menyediakan resume anda yang paling POWER pernah anda tengok…panduan RAHSIA yang bakal membantu anda menulis resume yang mampu mengunci hati bakal majikan anda….


Rahsia Resume Kerja


     Rahsia Resume Kerja
 

Rahsia Resume Kerja
Ebook atau electronic book ini adalah dalam format digital PDF. Ditulis sepenuhnya dalam bahasa Melayu. Ia boleh dibuka menggunakan perisian Adobe Acrobat Reader dan boleh dicetak mengikut keselesaan pembacaan anda.


Rahsia Resume Kerja

Rahsia Resume Kerja Anda akan mengetahui bagaimana proses-proses penapisan resume dilakukan yang mungkin anda tak pernah hiraukan pun sebelum ni. Dengan ketahuinya, peluang anda untuk berjaya semakin cerah
Rahsia Resume Kerja Ketahui teknik meletak gambar dan grafik dalam resume anda yang menjadi daya tarikan hati bakal majikan anda – Teknik ini akan menceriakan resume anda. Resume yang ceria bakal memikat bakal majikan anda.
Rahsia Resume Kerja Ketahui juga bagaimana menulis resume 99% berjaya dipanggil ke temuduga? - anda akan dibongkarkan dengan RAHSIA 7 teknik memikat bakal majikan anda yang WAJIB anda tahu sebelum mula menulis resume. Tiada sebab lagi tak dipanggil temuduga.
Rahsia Resume Kerja Teknik penulisan _________ yang SANGAT-SANGAT disyorkan kepada anda. Anda pasti puas hati nanti selepas mengetahuinya. Anda akan mengetahui bagaimana pemikiran seorang ______ terhadap resume anda. Bila dah tahu mudah untuk anda tackle hati bakal majikan. Ini antara teknik pukau yang sangat hebat!

" Oh, dah penat baca? Rehat jap.."


Dah rehat, sambung baca senarai tips yang kami bongkarkan........

Rahsia Resume Kerja Ketahui pencapaian dibawah CGPA 2.50 pun mampu memikat bakal majikan anda dan mampu meraih kerja yang HEBAT! Anda akan dibongkarkan mengenai rahsia-rahsia ini dan anda pasti akan berkata "Kenapa la dari dulu saya tak tahu..."
Rahsia Resume Kerja Anda didedahkan dengan 10 perkara tersangat penting yang perlu ada di dalam resume anda. Point penting yang kritikal yang dijamin membantu anda.
Rahsia Resume Kerja Pendedahan SULIT dengan hanya satu gambar pada resume mampu mengunci hati bakal majikan anda. Bagaimana tu? Anda akan didedahkan..
Rahsia Resume Kerja Anda dibongkarkan lagi dengan teknik pemilihan alamat dan e-mail anda yang kadang-kadang anda tak sedar pun kepentingannya – pengetahuan anda tentang teknik ini akan meyakinkan bakal majikan terhadap diri anda dan membuka peluang untuk anda dipilih bekerja.
Rahsia Resume Kerja Ketahui beberapa ________ yang mampu mengunci ________ penapis resume. Penapis resume? Apa tu? Anda tak tahu? Usah risau. Level ini yang patut anda lepas dulu nanti..

Rahsia Resume Kerja Dengan hanya anda menulis satu hobi seperti _______ dapat menaikkan saham diri anda dan keyakinan bakal majikan kepada anda (ada peluang dapat kerja ni). Ini antara secret yang digunakan oleh mereka-mereka yang hebat.
Rahsia Resume Kerja Anda dibongkarkan lagi siapakah yang paling sesuai untuk dijadikan _______ dalam resume anda – salah pilih mungkin resume anda tidak bermakna bagi bakal majikan anda. Tiada kekeliruan lagi selepas ini.
Rahsia Resume Kerja Teknik penulisan _______ , penggunaan _______, ________ dan _______ serta _______ mampu menaikkan AURA resume anda. Ramai orang tak tahu..
Rahsia Resume Kerja Anda didedahkan dengan 2 elemen paling penting sebelum menghantar resume dan setelah menghantar resume - Ramai calon yang ambil endah tak endah jer elemen ni…Majoriti faktor kegagalan anda berpunca disini - Sila ambil berat!!!
Rahsia Resume Kerja Dan banyak lagi maklumat-maklumat gaya pemikiran majikan didedahkan.

Rahsia Resume Kerja

Rahsia Resume Kerja
Rahsia Resume Kerja
Sejak 2009, saya telah menerima ribuan soalan mahupun aduan dari mereka-mereka yang gagal mendapat kerja. Mereka katakan, sekarang susah nak cari kerja walaupun ada ijazah jika tiada kabel. Itulah persepsi mereka.

Sebenarnya, antara punca utama menyebabkan mereka adalah kegagalan menyediakan resume terbaik dan seterusnya yang mampu meyakinkan bakal majikan untuk memanggil mereka ke sessi temuduga dan seterusnya diterima untuk bekerja. Ramai calon tidak tahu menyediakan resume yang bagus untuk memohon kerja.

Tapi kini, saya rasa tiada masalah lagi dengan adanya panduan menulis resume yang lengkap dalam Rahsia Resume Kerja. Bagi saya, panduan ini sangat lengkap, efektif dan professional dalam menghasilkan resume yang mampu memukau bakal majikan.

Setiap point penting yang perlu ada dalam resume dijelaskan dengan penuh teliti beserta rahsia-rahsia point tersebut turut dibongkarkan pada pembaca. Sangat berguna buat mereka yang ingin menghasilkan resume kerja yang baik dan seterusnya berjaya mendapat kerja yang diidam-idamkan.

Saya amat mengesyorkan anda mendapatkan Rahsia Resume Kerja sekiranya anda ingin memohon kerja samada di sektor awam mahupun swasta. Dapatkannya. Anda tidak akan rugi

Rahsia Resume Kerja

Jamaluddin bin Bahari
CEO Sifu FBads Sdn Bhd

Rahsia Resume Kerja
Rahsia Resume Kerja
E-Book Rahsia Resume Kerja ini adalah panduan penyediaan resume paling lengkap dan terperinci yang disediakan khusus untuk pencari kerja samaada lepasan sekolah dan juga lepasan institusi pengajian tinggi (IPTA & IPTS) yang sedang mencari kerja yang sesuai dengan mereka.

Keistimewaan yang ada di dalam panduan ini ialah, ia menerangkan cara terbaik penyediaan resume dan surat iringan kepada bakal majikan. Pelbagai tips dan rahsia di dalam penyediaan resume yang jarang diketahui umum didedahkan di dalam pakej ebook ini.

Anda juga didedahkan dengan pelbagai teknik untuk menulis apa maklumat yang perlu dan apa maklumat yang tidak perlu. Sebelum ini belum pernah ada panduan memohon kerja dan penyediaan resume yang selengkap ini diterbitkan. Jadi, dengan adanya pakej ebook Rahsia Resume Kerja ini, semoga ia dapat membantu pencari kerja supaya lebih bersedia dan dapat menyediakan surat permohonan kerja dan resume yang mampu memikat bakal majikan.

Saya sangat mengesyorkan supaya semua pencari kerja atau yang ingin bertukar kerja supaya mendapatkan panduan ini sebagai sumber rujukan utama bagi penyediaan surat permohonan dan resume terbaik. Anda pasti terpilih untuk ditemuduga dan seterusnya dilantik menjawat jawatan yang dipohon dengan penyediaan resume yang hebat berbanding calon-calon lain.

Rahsia Resume Kerja

Mohd Adha bin Mohd Zain
Perunding Kerjaya, Pendidikan & Perniagaan

Rahsia Resume Kerja

Rahsia Resume Kerja

Anda tahu tak kebanyakan daripada isi kandungan resume anda akan ditanya kembali oleh panel temuduga jika anda berjaya layak ke peringkat temuduga nanti?

Oleh sebab itulah...kami membantu anda dengan menyediakan maklumat penting ini untuk anda buat persediaan lebih awal supaya tidak tergagap-gagap atau kantoi nanti.

Untuk menyelesaikan kebingungan anda, kami sediakan....





Rahsia Resume Kerja
Soal Jawab
Spesifik Resume


Dimuatkan dengan 20 soalan yang boleh disoal oleh panel temuduga tentang isi kandungan resume anda (semasa temuduga kebiasaannya panel akan memegang resume anda dan menyoal soalan yang berkaitan dengan resume anda).

Kami sediakan contoh jawapan yang bersesuaian dengan soalan yang ditanya oleh panel temuduga. Jawapan juga disediakan dengan ayat yang mudah dan beberapa point penting memikat hati mereka.

Ini menarik! Kami muatkan Nota Tambahan yang menerangkan fungsi soalan-soalan yang ditanya (iyerlah bila dah tahu fungsinya mudah bagi anda memberikan jawapan tambahan kepada panel dengan spontan tanpa perlu menghafal jawapan) – Terlalu bahaya jika menghafal kerana apabila anda gementar boleh  hilang kesemuanya apa yang anda telah hafal.

Anda bakal lihat nanti faktor-faktor yang membantu calon temuduga beri jawapan  professional dan meyakinkan. Semua faktor ini menjadikan anda berfikiran matang semasa menjawab soalan dan berkebolehan untuk mencairkan hati bakal majikan. Peluang besar untuk dipilih bekerja ni…



Rahsia Resume Kerja
PDF Format



Kami tahu anda sedang bersemangat untuk mencipta sebuah resume yang terbaik. Bagi memudahkan anda kami sediakan 'Resume Kick Start' yang mengandungi 3 komponen penting yang anda sangat perlukan.

Ya...dengan adanya 'Resume Kick Start' ini anda tak perlu meraba-raba lagi mencari maklumat kerana kami telah mengumpulkan semuanya untuk anda. Jimat masa anda!






Rahsia Resume Kerja




Rahsia Resume Kerja
Komponen 1 :  Cover
Letter Sukses


Komponen ini memuatkan 3 contoh surat iringan atau “Cover Letter”. Dimana Cover Letter ini hasil penulisan beberapa calon yang telah berjaya mendapat kerja yang HEBAT. Kami jamin ia membantu anda.

Dengan Cover letter yang baik ia tidak mustahil untuk membantu anda berjaya dalam menjawat jawatan dengan gaji pertama mencecah ribuan ringgit.

Komponen ini dapat memberi idea kepada anda bagaimana menyediakan Cover Letter yang baik. Contoh-contoh ini bakal menjadi rujukan pantas anda bagaimana mencipta isi kandungan Cover Letter yang berkesan.


Rahsia Resume Kerja
PDF Format






Rahsia Resume Kerja
Komponen 2 :
Resume 5 Angka


Komponen ini memberi anda contoh-contoh resume terpilih dan yang telah terbukti berjaya mendapat kerja yang hebat, gaji mereka yang lumayan dan yang penting kerja yang halal!

Mereka bergembira dengan gaji yang lumayan menjangkau 5 ANGKA setahun. Menyandang jawatan-jawatan yang hebat dan popular di dunia pekerjaan.

Komponen ini memuatkan 4 contoh resume mereka yang telah berjaya mendapat kerja yang hebat di pasaran. Anda teliti resume mereka dan jadikan sebagai rujukan case study anda dalam mencipta resume anda sendiri.

Jika mereka boleh, jangan bazirkan masa anda lagi. Buktikan anda juga boleh berjaya. Komponen ini amat bernilai!


Rahsia Resume Kerja
PDF Format






Rahsia Resume Kerja
Komponen 3 : Template Resume Pasang Siap

Ini berita baik untuk anda! Template inilah yang dicari-cari oleh mereka diluar sana bagi memudahkan mereka mencipta resume dengan  kemas dan cantik.

Bukan itu sahaja! Ia membantu anda  memasukkan perkara yang penting sahaja tanpa buatkan resume anda menjadi panjang berjela-jela.

Resume panjang dan meleret-leret isi kandungannya - itu petanda kurang baik. Bahaya untuk anda yang ingin mencari pekerjaan pertama.

Kami muatkan dengan 10 Template design yang berbeza-beza. Tak perlu pening-pening lagi. Anda pilih dan isikan maklumat diri anda. Ya..itu sahaja. Mudah dan pantas!

Disediakan dalam format Microsoft Word. Anda boleh masukkan maklumat ke dalam template ini dengan mudah menggunakan Microsoft Office Word sahaja.


Rahsia Resume Kerja
Word Format



Rahsia Resume Kerja

Rahsia Resume Kerja
  • Anda mungkin tiada masa lagi untuk mencari resume-resume yang hebat di internet (yang mungkin tak sesuai pun dengan anda). Siapkan diri untuk mendapatkan kerja, bukannya mencari info yang belum tentu berguna.
  • Sukar untuk anda dapatkan teknik-teknik RAHSIA ini di kedai-kedai buku biasa kerana ia hasil daripada kajian terperinci. Kami jamin anda tidak akan jumpa rahsia yang sama seperti yang terkandung dalam ebook ini.
  • Kami akan tarik tawaran diskaun yang HEBAT ini pada bila-bila masa sahaja – dapatkan sekarang sebelum tawaran ini ditarik balik. Kami tahu ianya lebih bernilai dari apa yang bakal anda laburkan.  
  • Benar-benar membantu anda dalam penulisan resume…penulisan resume gaya pemikiran majikan diDEDAHkan kepada anda bagi memikat hati bakal majikan anda. Apabila hati sudah terpikat, mudah untuk anda dipilih ke peringkat temuduga.

Rahsia Resume Kerja
Walaupun saya dah berkerja tetapi sehingga ke hari ini saya tidak tahu pun cara menulis resume yang berkesan. Saya ingat menulis resume tidak perlu cantik tetapi cukuplah sekadar memasukkan info-info penting tetapi ternyata saya silap.

Memang membuka mata saya tentang teknik menulis resume dan saya begitu kagum dengan tulisan saudara. Saya amat menyarankan kepada sesiapa yang ingin mencari kerja supaya mendapatkan Rahsia Resume Kerja ni.

Cara menulis resume memang sangat profesional & kemas. Saya yakin 99% anda akan dipanggil ke temuduga jika mendapatkan rahsia resume kerja ini! InsyaAllah saya juga akan praktikan teknik ini satu hari nanti :)

Regards,

Rahsia Resume Kerja

Mohd Meezwan
www.rezqi.com


Rahsia Resume Kerja

Oh ya...pakej rujukan ini bukan untuk semua. Pakej Rahsia Resume Kerja ini amat eksklusif dan hanya untuk anda yang benar-benar memerlukan bantuan daripada Tim Infokerjaya sahaja. Jika anda bukan dalam kategori dibawah ini, anda layak mendapat bantuan daripada kami.

Rahsia Resume Kerja

Rahsia Resume Kerja
Anda yang pasti dapat kerja tanpa menulis resume. Atau anda sememangnya ada kabel besar untuk dapatkan kerja.
Rahsia Resume Kerja Anda yang percaya yang CGPA 3.99 pasti memberikan kerja yang anda idamkan. Tak perlu resume pun.
Rahsia Resume Kerja Anda yang HEBAT dalam aktiviti meniru resume orang lain. Tiada masalah untuk hasilkan resume yang terbaik.
Rahsia Resume Kerja dan anda yang PENUH dengan ilmu-ilmu penulisan resume peringkat tertinggi…


Rahsia Resume Kerja


Rahsia Resume Kerja

“Boleh percaya ke Rahsia Resume Kerja ini?” – Tak percaya? anda dapatkan dulu dan nilaikan dengan buku-buku yang ada diluar sana.
Rahsia Resume Kerja “Confirm berjaya ke?” – Ini adalah panduan yang telah digunakan oleh orang-orang yang telah berjaya. Bukan kami penentu kejayaan anda. Anda perlu belajar daripada mereka ini dan kami telah pun mempermudahkan jalan untuk anda di dalam e-book “Rahsia Resume Kerja” ini.
Rahsia Resume Kerja “Kenapa jual? Kan boleh dapat free di internet?” – Memang benar…semua orang nak free aje…memang ada free tapi tak lengkap, tak ada approval daripada orang yang berpengalaman. Jika anda masih tak percaya cuba anda bandingkan sendiri bila anda dah dapatkannya nanti.
Rahsia Resume Kerja “Mahal lah!!!…” – Rahsia-rahsia sulit dalam “Rahsia Resume Kerja” ini memang sukar anda dapatkannya dan kami jamin anda akan habis lebih daripada RM100 mencari buku-buku yang bersesuaian untuk buat satu resume.
Rahsia Resume Kerja “Tak mengapa…upah je orang buat” – Memang benar anda boleh upah orang buatkan resume untuk anda…tapi anda ada duit ke? Lebih menakutkan lagi kalau resume anda berjaya ke temuduga. Panel temuduga akan menyoal anda mengikut isi kandungan resume anda yang anda sendiri tak tahu pun isinya…yelah dah upahkan ? kompom anda kantoi…



Lihat mereka yang telah mendapatkan ebook ini dan mereka berpuas hati dengan penyampaiannya dan teknik-teknik SULIT yang dibongkarkan….


Rahsia Resume Kerja
Selepas baca ebook Rahsia Resume Kerja, saya cukup kagum dengan kandungan dan kepadatan informasi yang disampaikan oleh ebook ini. Penulis dengan teliti mengulas setiap topik yang perlu ada untuk menghasilkan resume yang mampu menawan hati pembaca.

Resume yang 'mantap' sememangnya aset berharga bagi setiap pencari kerja. Dapatkan Rahsia Resume Kerja sekarang untuk ketahui apakah rahsia-rahsia menulis resume yang baik.

Syabas,

Rahsia Resume Kerja

Bearnerd Bondly
Usahawan Internet
www.panduanweb-advance.com/blog


Rahsia Resume Kerja
Rahsia Resume Kerja
Marvelous. Satu panduan resume yang cukup lengkap dari A hingga Z. Tidak disangka terdapat banyak cara untuk menghasilkan resume yang mantap dan cukup lengkap untuk memujuk majikan terutamanya. Menerapkan setiap genap sudut yang perlu diambil tahu oleh sesiapa yang ingin menghasilkan satu resume yang SUPERB dan POWER. Bagaimana cara menghasilkan resume yang betul-betul lengkap segalanya diterangkan dalam ebook ini.

Kaget saya sementara melihat begitu terperinci sekali penulis mengutarakan tips dan panduan resumenya. Saranan saya, jika anda dapatkan ebook ini teliti satu persatu isi kandungannya dan anda juga akan berkata "SUPERB".

Akhir sekali, panduan ini adalah panduan yang 'wajib' untuk anda miliki jika anda ingin mendapatkan kerja yang anda idam-idamkan. Gerakkan langkah anda yang pertama ini untuk mencapai kejayaan dalam permohonan kerja dengan mendapatkan ebook yang hebat ini. Selamat berjaya saya ucapkan.

Ikhlas,

Rahsia Resume Kerja

Muhd Khairul Fakrullah B. Mohd Noh @ Cikgu Loh
www.lepasanspm.com

Rahsia Resume Kerja


Rahsia Resume Kerja

Tahniah! Anda membuat pilihan yang tepat. Miliki pakej lengkap Rahsia Resume Kerja sekarang. Ini menandakan anda amat serius untuk mendapat pekerjaan yang hebat. Anda serius, kami juga serius.

Kami berikan jaminan 100% pemulangan wang kembali jika ebook ini LANGSUNG TIDAK MEMBANTU dalam proses persediaan resume kerja anda.

Rahsia Bijak Temuduga
Rahsia Resume Kerja

Selamat Maju Jaya,

Rahsia Bijak Temuduga





Tim Infokerjaya Resources
"Rujukan Kerjaya Online No. 1 Malaysia"
Rahsia Resume Kerja
Persiapan Lengkap Resume Kerja

P.S. Usah berfikir lagi. Berfikir terlalu lama tanpa tindakan tidak mendatangkan apa-apa hasil. Dapatkan pakej rujukan temuduga ini sekarang. Klik di sini untuk tempahan.
P.P.S. Anda berada di ruangan betul pada masa yang tepat. Ini bermakna anda benar-benar serius untuk berjaya dalam pencarian kerjaya anda. Lakukan persediaan anda hari ini. Di saat mereka yang lain masih tercari-cari panduan persediaan lengkap seperti ini, anda telah pun sampai disini.



Disclaimer
|
Privacy
|
Term & Condition
|
FAQ
|
Order

www.ResumeKerja.com Hak Cipta Terpelihara 2015 Infokerjaya Resources (002091193-K)